کاهش هزینه اکتشاف معادن با ژئو شیمی زرگوش 09181348149
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 604
نویسنده : سیروس زرگوش

ولی با استفاده از روش های ژئوشیمی می توان میزان و نوع هیدروکربورهای موجود در نفتگیرها را مشخص  کرد و با استفاده از روش های ژئوشیمی سطحی که امروزه مورد توجه خاص قرار گرفته است، می توان حضور نفتگیرها در اعماق را پیش بینی کرد. با مطالعات ژئوشیمیایی و به کارگیری روش های مختلف آن می توان بر اساس ارزیابی توان هیدروکربورزایی سنگ های مادر منطقه مورد مطالعه و مدلسازی تاریخچه تدفین و حرارتی آن پیش بینی دقیق تری از حجم هیدروکربور و نوع آن در منطقه مورد مطالعه داشت.
در دهه های قبل از هر صد چاه حفاری ممکن بود ده تای آن به نفت برسد، ولی اکنون با به کارگیری روش های جدید، حفارها اعتماد بیشتری پیدا کرده اند و به راحتی به ذخایر نفتی دست می یابند. علم ژئوفیزیک و ژئوشیمی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با هم تلفیق شوند و تلفیق نتایج اینها اعتماد شما را برای بهره برداری از منابع افزایش می دهد.
اخیرا ماهواره ها هم با فرستادن امواج به سطح زمین و مشاهده واکنش از سوی منابع، به کمک علم های مربوط به کار اکتشاف آمده اند که در کاهش هزینه ها بسیار موثر بوده است. تلفیق این علوم درکنار هم زمان اکتشاف را بسیار محدود می کند. 



:: برچسب‌ها: اکتشاف معادن , ژئوشیمی , نفت , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: