قیر و گونی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قیر و گونی
نوشته شده در
بازدید : 495
نویسنده : سیروس زرگوش

می آید و بر حسب نقطه نرمی و درجه نفوذپذیری بصورت زیر نامگذاری می شوند .

 

 : نتیجه بررسی ها

فراوانی و ارزان بودن و از سوی دیگر عدم وجود محصولات جایگزین در گذشته باعث شده بود که عملا قیر و گونی و ایزوگام تنها گزینه انتخابی باقی بماند و مشکلات و عوارض زیست محیطی آن مورد توجه عموم قرار نگیرد.
در سال های اخیر ظهور مواد آب بندی جدید که دارای برتری غیر قابل مقایسه ای با مواد سنتی هستند وهمچنین بالا رفتن قیمت نفت و پایین آمدن کیفیت قیر و گونی موجود در بازار باعث روی آوردن اکثر مهندسان و کارورزان به محصولات نسل جدید گردیده است.

مشکلات و معضلات قیر و گونی: 

عدم امکان تردد در سرما و گرما ، عدم تمایل این محصول جهت ترکیب در سازها ، خشکی و عدم انعطاف وشکستگی لایه های آن  پس از خشک شدن ، امکان رشد خزه و باکتری و میکروب ، فرار از نقاط گرم سازه به سمت نقاط خنک تر ، عدم چسبندگی ملات ها به قیر و گونی و ایزوگام که نیاز به نصب توری و فنس را قبل از سیمانکاری الزامی میکند  ، بوی بد ، تمایل شدید قیر و ایزوگام جهت توسعه حریق و آتش سوزی و تولید گاز های سمی در زمان آتش سوزی که باعث خفگی افراد حاضر در محل میگردد  ، تولید  دود و گازهای سمی پنهان که باعث سیاهی رنگ در سطح سازه می گرد  ، سست نمودن لایه های زیرین ، ایجاد مواد سمی در مواجه با آب که در مخازن آب آشامیدنی ، بالا بودن خطر سوختگی و حوادث مشابه ، ایجاد ترک های شدید و افت سطحی سازه و دیگر معضلات فنی ، همگی نشان می دهد که این روش سنتی فاقد استاندارد لازم جهت مصرف در لایه های ایزولاسیون بوده و به همین لحاظ استفاده از آن در حد گسترده ای کاهش یافته و رو به انحطاط است  .

 


:: برچسب‌ها: قیر و گونی , قیر , قیرهای , قیر گونی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: