فن آوری حفاری صوتی در اکتشاف مغزه گیری
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 2565
نویسنده : سیروس زرگوش

قادر است مغزه های دست نخورده ای به دست دهد. اگرچه حفاری الماسه مدت زیادیست که در اکتشاف کانسار در سنگ های سخت ترجیح داده می شود اما در جنس متراکم نشده، دو اثر نامطلوب دارد. نخست این که نوع مته ها در مواد غیرمتراکم به خوبی حفاری نمی کنند و دیگر این که نمی تواند مغزه های دقیقی از چنین تشکیلاتی به دست آورد. تنها یک حفاری صوتی است که می تواند مغزه ای پیوسته متشکل از قوه سنگ ها، رس ها، سیلت، شن و ماسه به دست آورده و آن را در توالی چینه ای خود نگه دارد.

با این روش می توان نمونه هایی از 3 الی 8 اینچ را از کانسارهای معدنی گوناگون شامل ماسه های نفتی، توده های گدازه، باطله معدن و پدهای لیچینگ به دست آورد. این نمونه ها در پوسته های پلاستیکی قرار گرفته و سپس به طور مرتب خارج می شوند که می توان آن ها تحت آزمایش و تحلیل تفصیلی قرار داد و همچنین از آن عکس برداری کرده و به عنوان یک رکورد همیشگی از شرایط ماده معدنی بایگانی کرد. به بیان دیگر طلا یا هر کانی با ارزش دیگری، در همان جایی که در نمونه قرار داشته، باقی می ماند. چال های غلاف داری که با روش حفاری صوتی ایجاد می شود نیز از ریزش چال جلوگیری کرده و موجب اطمینان از آلوده نشده مغزه ها با خرده های بالای چال می شود.



:: برچسب‌ها: اکتشاف , مغزه گیری , مواد معدنی , باطله معدن ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: