رده بندی امولسیون های قیری از نظر بار الکتریکی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 3720
نویسنده : سیروس زرگوش

 

در جدول بالا پیشوند C نشانه امولسیون قیری  کاتیونیک می باشد،  پسوند های 1 و2 نشانه کند روانی امولسیون قیری می باشد. عدد بزرگتر نشان دهنده کند روانی بیشتر است و پسوند h نشانه استفاده از قیر سفت تر در ساخت امولسیون می باشد.

 

2-    امولسیون های قیری آنیونیک

چنانچه ذرات قیری معلق در امولسیون دارای بار الکتریکی منفی می باشند، آنرا امولسیون قیری آنیونیک گویند. این نوع امولسیونها به مصالح سنگی آهکی که دارای بار الکتریکی مثبت هستند، بهتر می چسبند. امولسیونهای قیری آنیونیک به سه نوع تندشکن ، کندشکن و دیرشکن تقسیم می شوند و هر یک از سه گروه نیز به زیر گروه هایی مطابق جدول زیر تقسیم می گردند.

 

زیر گروه های امولسیون های قیری آنیونیک

تندشکن (RS )
کندشکن(MS )
دیرشکن (SS)
RS-1
MS-1
SS-1
RS-2
MS-2
SS-1h
HFRS-2
MS-2h


HFMS-1


HFMS-2

   HFMS-2h  
  HFMS-2s
 
 www.bitumen.loxblog.com

 

در جدول بالا پسوند های 1و2 نشانه کند روانی امولسیون قیری می باشد. عدد بزرگتر نشان دهنده کند روانی بیشتر است. پسوند h نشانه استفاده از قیر سفت تر در ساخت امولسیون می باشد. پیشوند HF نشانه ایجاد پوشش قیری ضخیم روی مصالح سنگی می باشد و پسوند s  در امولسین قیر از نوع HFMS-2s نشانه کاربرد امولسیون برای اختلاط با مصالح ماسه ای است.




 


:: برچسب‌ها: امولسیون قیری , کوارتز , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: