: دستورالعمل انجام عمليات ميله‌گذاري
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 483
نویسنده : سیروس زرگوش

 
ارسال و ضمناً مراتب را به متقاضي ابلاغ كند:
الف) فرم درخواست موضوع ماده 1 اين دستورالعمل كه از سوي متقاضي تكميل شده است.


 
ب) مختصات محدوده ثبت شده به نام متقاضي اكتشاف به انضمام نقشه مربوطه (موضوع ماده 6 آيين‌نامه اجرايي قانون معادن)


 
ج) مختصات و نقشه‌هاي محدوده‌هاي متقدم هم‌جوار با محدوده ثبت شده به نام متقاضي اكتشاف به انضمام كالك مربوطه.


 
تبصره- محدوده‌هاي ثبت شده به نام متقاضيان اكتشاف، محدوده‌هاي داراي مجوز عمليات معدني، محل‌هاي مواد معدني مستخرجه انباشت شده، محدوده‌هاي داراي آثار عمليات معدني، محدوده‌هاي منع شده از سوي دستگاه‌هاي اجرايي (موضوع ماده 24 قانون معادن) و حريم‌هاي قانوني از جمله موارد محدوده‌هاي متقدم هم‌جوار هستند.


 
 


 
ماده 3- متقاضي بايد ظرف مدت 5 روز از تاريخ ابلاغ سازمان صنايع و معادن استان، جهت هماهنگي لازم به سازمان نظام مهندسي معدن استان مراجعه كند.


 
تبصره- درصورت عدم مراجعه متقاضي در موعد مقرر، سازمان نظام مهندسي معدن استان موضوع را به سازمان صنايع و معادن گزارش مي‌كند و انجام اقدامات موكول به درخواست مجدد متقاضي خواهد شد.


 
 


 
ماده 4- سازمان نظام مهندسي معدن استان مكلف است ظرف مدت 10 روز از تاريخ مراجعه متقاضي طبق ماده 2 اين دستورالعمل، ضمن هماهنگي با وي و دريافت حق‌الزحمه عمليات، نسبت به تعيين كارشناس ذيصلاح و داراي پروانه اشتغال در زمينه نقشه‌برداري(*) اقدام و (مشابه فرم پيوست شماره 3) وي را به متقاضي و سازمان صنايع و معادن استان معرفي كند.


 
(* موارد استثنا با كسب موافقت وزارت صنايع و معادن مورد عمل قرار مي‌گيرد)


 
تبصره1- مبلغ حق‌الزحمه و مقررات چگونگي پرداخت آن به كارشناس ميله‌گذاري، بطور عمومي توسط سازمان نظام مهندسي معدن تعيين مي‌شود.


 
تبصره2- در ادامه فعاليت‌هاي اكتشافي، درصورت نياز به خدمات نقشه‌برداري، كارشناس ميله‌گذاري معرفي شده در اولويت خواهد بود. 


 
 


 
ماده 5- كارشناس ميله‌گذاري موظف است ظرف مدت 25 روز از تاريخ ابلاغ سازمان نظام مهندسي معدن استان (مشابه فرم پيوست شماره 4) با هماهنگي متقاضي اكتشاف، نسبت به بازديد از محدوده (با حضور متقاضي يا نماينده وي و مسئول فني عمليات) و انجام عمليات ميله‌گذاري و تهيه صورتجلسه طبق مراحل زير اقدام كند:


 
الف) مختصات و نقشه محدوده ثبت شده به نام متقاضي را با مختصات ونقشه‌هاي محدوده‌هاي هم‌جوار تطبيق كند.


 
ب) براي دريافت اطلاعات مربوط به محدوده‌هاي هم‌جوار به سازمان صنايع و معادن استان مراجعه كند و سازمان صنايع و معادن استان مكلف است كليه اطلاعات مورد نياز را در اختيار وي قرار دهد.


 
پ) درصورت عدم تداخل محدوده ثبت شده با محدوده‌هاي متقدم هم‌جوار، محدوده ثبت شده را روي زمين به متقاضي يا نماينده وي معرفي كند.


 
ت) درصورت تداخل محدوده ثبت شده با محدوده‌هاي متقدم هم‌جوار، پس از تعيين حدود تداخل، محدوده بلامعارض را روي زمين به متقاضي يا نماينده وي معرفي كند.


 
ث) چنانچه محدوده تعيين شده توسط كارشناس ميله‌گذاري با آنچه كه مورد نظر متقاضي بوده مطابقت نداشته باشد، كارشناس ميله‌گذاري صرفاً مجاز به معرفي و تحويل محدوده ثبت شده و بلامعارض به وي است و مسئوليت ديگري ندارد.


 
ج) كارشناس ميله‌گذاري موظف است نقشه ميله‌گذاري را براساس ضوابط فني موجود تهيه و صورتجلسه مربوط را (مشابه فرم پيوست شماره 5) تنظيم كند. مختصات دقيق محدوده ثبت شده به نام متقاضي، محدوده‌هاي متقدم مجاور و محدوده بلامعارض باقي‌مانده، بايد بطور دقيق روي نقشه مشخص شده باشد. مشخصات و محل تقريبي عوارض مهم مانند خطوط برق فشارقوي، خطوط لوله آب، گاز و نفت، خطوط مخابرات، راه‌هاي اصلي و فرعي، ساختمان‌هاي صنعتي، مجتمع‌هاي مسكوني و ساير مكان‌هاي قابل توجه و غيره بايد در صورتجلسه درج شود. نقشه و صورتجلسه در سه نسخه تنظيم مي‌شود. هر سه نسخه صورتجلسه بايد به امضاي كارشناس ميله‌گذاري، مسئول فني و متقاضي اكتشاف يا نماينده وي برسد. كارشناس ميله‌گذاري موظف است يك نسخه نقشه و صورتجلسه را به متقاضي يا نماينده وي تحويل داده‌، يك نسخه را نزد خود نگهداشته و يك نسخه را همراه با كليه مدارك موضوع ماده 2 اين دستورالعمل به سازمان نظام مهندسي معدن استان تحويل دهد.


 
ماده 6- سازمان نظام مهندسي معدن استان موظف است ظرف مدت 5 روز پس از دريافت صورتجلسه، طي نامه‌اي يك نسخه نقشه و يك نسخه صورتجلسه دريافت شده از كارشناس ميله‌گذاري را همراه با كليه مدارك دريافتي طبق ماده 2 اين دستورالعمل، به سازمان صنايع و معادن استان ارسال كند. تصاوير فرم درخواست متقاضي و صورتجلسه ميله‌گذاري، همراه با رونوشت نامه در بايگاني سازمان نظام مهندسي معدن استان نگهداري مي‌شود.


 
 


 
ماده 7- سازمان صنايع و معادن استان مكلف است ظرف مدت 10 روز از تاريخ دريافت نامه و مدارك از سازمان نظام مهندسي معدن استان، ضمن بررسي صورتجلسه و نقشه و ساير مدارك و در صورت نداشتن نواقص و پس از اجراي اقدامات لازم طبق مقررات، اجازه تهيه طرح اكتشاف را به نام متقاضي صادر كند. چگونگي ابلاغ، ثبت،  ضبط و بايگاني اسناد و مدارك دريافتي، ارسال گزارش درباره محدوده‌ ثبت شده و محدوده‌هاي فعاليت‌هاي معدني مجاور به وزارت صنايع و معادن و ساير اقدامات بعدي طبق مقررات مربوط است.


 
 


 
ماده 8- اين دستورالعمل در تاريخ 11/7/1388 توسط شوراي بررسي و تصويب دستورالعمل‌هاي وزارت صنايع و معادن به تصويب رسيد.
 



:: برچسب‌ها: ميله‌گذاري , دستورالعمل انجام عمليات ميله‌گذاري ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: